آداب و رسوم برگزاری عروسی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نوعروس و آدرس noarous1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 141
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 22
:: بازدید سال : 61
:: بازدید کلی : 2637

RSS

Powered By
loxblog.Com

نوعروس

آداب و رسوم برگزاری عروسی
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:38 | بازدید : 56 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

آداب و رسوم برگزاری عروسی :همه ی ما می دانیم که برگزاری مراسم عروسی از گذشته تا کنون در کشورمان ایران وجود داشته است و این مراسم همچنان در قسمت های مختلفی به شیوه های خاصی برگزار می شود. البته تشریفات عروسی نسبت به گذشته ها تغییرات زیادی داشته است.

اقوام زیادی مثل بلوچ ، بختیاری ، زنجانی ، ترکمانی ، یزدی و … از جمله طوایفی هستند که در تشریفات عروسی خود آداب و رسوم خاصی داشته اند.

در آداب و رسوم برگزاری مراسم نامزدی با قیمت مناسب به صورت کلی باید بدانید که برگزاری مراسم عروسی دارای مراحله های مشترک و ویژگی های یکسانی است که در بین اقوام و طوایف ایرانی آنها انجام می شوند . در ادامه به برخی از این مراسم مهم و کلیدی اشاره کرده ایم:

این مراحل باید توسط جوانان از آغاز خواستگاری تا ازدواج طی شوند.

مراسم خواستگاری به عنوان یکی از آداب عروسی به شمار می آید که حتما باید انجام گردد. اگر دو طرف و همچنین خانواده ها به این وصلت رضایت داشته باشند باید در قدم بعدی زوجین به فکر نامزدی باشند.

 

 

نامزدی به گونه ی است که خانواده دقیق تر با یکدیگر آشنا می شوند و بحث بر سر مهریه و …. خواهد بود که باید توافق شود.

مرحله بعد برگزاری جشن عقد می باشد که در آن زوجین به صورت دائم به یکدیگر محرم می شوند. زمانی که خطبه عقد خوانده می شود زوجینی که ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند می سابند.

خوب بعد از عقد دیگر نوبت به جهاز بران می رسد و عروس هر آنچه که برای جهیزیه از خانه پدری خود خریده به خانه ی داماد انتقال میدهد.

حنابندان به عنوان یکی دیگر از رسومات ازدواج می باشد که در واقع به عنوان یک نوع خدافظی از منزل پدری می باشد . برخی از طوایف نیز هستند که برای دامادهم حنابندان می گیرند.

در این مراسم که یک شب قبل از عروسی برگزار می شود با حنای تزئین شده از مهمانان پذیرایی می شود و از آن ها می خواهند برای خوش یمنی و خوشبختی مقداری از حنا را بر روی دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا این است که نمادی از شادی و خوشبختی می باشد.

 

 

تشریفات عروسی که به عنوان یکی از تشریفاتی ترین و بزرگترین مراسم های زوجین به شمار می رود و داماد برای همیشه عروس خانم را به منزل خود می برد.

بعد از تشریفات عروسی ، مراسم با عنوان پا تختی وجود دارد که در بیشتر شهرهای ایران به شکل زنانه ی برگزار می شود و در آن مراسم مهمانان و خانواده هدیه های را به زوجین تقدیم می کنند.

یکی دیگر از رسومی که وجود دارد مادر زن سلام است . این مراسم صبح فردای عروسی برگزار می شود و داماد به همراه یک بزرگتر با تهیه یک کادو به دیدار مادر زن خود می رود . در واقع داماد برای تشکر از اینکه دخترشان را به او داده اند این کار را انجام میدهد.

 

ماه عسل هم از رسوم های می باشد که در این سال های اخیر بیشتر در میان زوجین دیده می شود. در واقع هدف اصلی زوجین برای رفتن به ماه عسل این است که بیشتر با خصوصیات و خلق خوی دیگری آشنا شوند و همچنین بعد از ازدواج اوقاتی خوبی را با یکدیگر سپری کنند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: